יום שני, 9 ביולי 2012

קונפליקט לפני גיוס


קרה לכם פעם שהתכוננתם למשהו הרבה זמן וכשהוא הגיע הופתעתם מהאופן בו הרגשתם והגבתם כלפיו ?
אני רוצה הפעם להתייחס למקרה אחד כזה. לגיוס של הבן.
מאז נולד, אנו מטפחים אותו, שומרים עליו מכל משמר, דואגים לו ומשקיעים את כל כוחנו "שרק יצליח". ופתאום, סביב גיל 17 מגיע צו ראשון... אותו מכתב שמזמין אותו להתייצב בלשכת גיוס כשלב ראשון בשרשרת הפעולות שיביאו לגיוס חובה של 3 שנים...
איך אני אעבור את שלושת השנים הקרובות ?
אבל... הוא כ"כ רוצה בזה ! התאמן שנה שלמה, נבחן, התקבל ועכשיו מה ?
את מרגישה איך ליבך נקרע מהסיטואציה, מתנפץ לרסיסים, והדמעות פורצות...
בהתחלה – הלם מהמעמד: "הבן שלי עומד לפני גיוס !". הוא עדין תינוק עבורך, אך לא עבור הצבא. את פתאום שמה לב לילד שגבה, לכתפיים הרחבות שלו ולקוביות בבטן...
כשהוא מתחיל לדבר על יחידה קרבית, את שמה לב שהוא פוקד את מכון הכושר כבר מספר חודשים ואולי אפילו משתתף בקורס הכנה ליחידות קרביות...  את מתחילה להבין שזה לא רק גיל, מראה חיצוני וצו ראשון. יש כאן מישהו שהתחיל לתכנן את שלושת השנים הבאות שלו, התחיל לגבש דעה והחלטה שמאז נולד פחדת ממנה: ללכת ליחידה קרבית !
פרפרים בבטן, לחץ בחזה, מחשבות בלתי פוסקות ובעיקר דאגה.
ואז מגיע עוד זימון: הפעם התייצבות למבחן כושר או גיבוש, וסף הלחץ עולה מדרגה: הוא כבר עבר בהצלחה את כל המיונים עד כה, זה השלב האחרון לפני היחידה הקרבית ועוד לא שיתפתי אותו בחששות שלי..
בשעה שהוא מודאג מבחינות הבגרות ומחכה בקוצר רוח לסיומן, את מתפללת "שלא יגמר לעולם"... מנסה לדחות את הצעד הבא בהתבגרות שלו ובדאגה שלך.
אבל את הזמן לא ניתן לעצור והיום המיוחל (מבחינתו) מתקרב !
רגשות מעורבים, בטן מתהפכת, לילות ללא שינה, כרית רטובה מדמעות, מה עושים ? להגיד שאני לא רוצה ? שאולי ישנה דעתו וישאר קרוב לבית ?  יש לי אפילו מכתב מהרופא שמאפשר לו לקבל הקלות בגלל רקע משפחתי...  לספר לו על כך ? לשנות את תוכניותיו ?
רגע ! מה קורה פה בעצם ?
חינכתי אותו לתת מעצמו, לכבד את מודל העולם של האחר, לימדתי אותו לגבש דעה, לשאוף ולהגיע למטרה – ומה עכשיו ? שאגיד לו להניח הכל בצד, כי אמא שלו חוששת ? כי אמא שלו חושבת שהיא לא תעמוד בלחץ הזה ? אבל הוא כל-כך רוצה, התאמן, התכונן והצליח ...
...יש החלטה ! ...אני לא אגיד לו דבר....
אני צריכה להתמודד עם ההחלטה שלו. שלא יוותר בגלל שאני חוששת.  אני... צריכה להתגבר על הרגשות הקשים, אבל איך...
אז... איך להתגבר על המחשבות שבראש ? על התחושות שבבטן ? על הדאגה ? על החשש ?
איך להקל על הקושי ולהמיר אותו ב....משהו אחר ?
האם יש דרך להקל על הדאגה ?
אז... התשובה היא:  כן, יש דרך !
NLP היא גישה בעזרתה ניתן לשנות תחושות ותגובות ולהתמודד עם דאגות ורגשות לא רצוייםבין הנחות היסוד של ה-NLP ניתן למצוא הנחות שיעזרו לך כאם, להתמודד ולקבל את החלטתו של בנך ולכבד את מודל עולמו. צריך רק ללמוד איך לעשות זאת... 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה