יום שני, 16 ביולי 2012

פחד מחיסונים וזריקות

יומיים לפני מועד הגיוס של רונה קיבלתי ממנה שיחת טלפון: "את חייבת לעזור לי..."ידעתי על הגיוס הקרוב, על מבחני ההתאמה הרבים שעברה ועל התפקיד הנחשק שקיבלה.  בשלב זה לא יכולתי לשער איזו בעיה מציקה לה.
נפגשנו. ילדה מתולתלת עם חיוך ענק ועיניים בוהקות -  עד לרגע שהחלה לספר על החשש מהגיוס. לא מהגיוס עצמו, משרשרת הגיוס. שמעה מחברות שמקבלים חיסונים בשיטת הסרט הנע.
"נו...", שאלתי,  "מה נו... אני לא יכולה לקבל חיסונים !, אני לא מסוגלת, אני בפחד נוראי מזריקות... אני לא שולטת בזה, אני ארעד ואבכה ואצרח...   אפילו בדיקות דם לא עשיתי כבר איזה 15 שנים !"
ישבתי מולה וראיתי איך בבת אחת גופה התכווץ לשמע פרץ המילים שיצא מפיה.
"
ומה את רוצה במקום זה ?" שאלתיהיה ברור לה מה השינוי שמתאים לה, אך לא הדרך להשיג אותו. היא הייתה נחושה בהחלטתה להיפרד מהפחד הזה אחת ולתמיד, ועכשיו !
בשלב הזה החלטתי להתערב,  ואחרי זמן לא רב היא יצאה מהחדר זקופה כתמיד, עם חיוך גדול ואמרה: "עכשיו אני מוכנה לגיוס ! אתקשר איתך בערב שאחרי".
עברו שבועיים, ולא שמעתי מרונה מילה, אפילו לא SMS. ידעתי שהתגייסה, אך אף מילה על מה או איך היה.
"
היא לבטח עסוקה ולחוצה", חשבתי.
עבר שבוע נוסף עד שראיתי על מסך הטלפון שלי את שמה.
"
מעניין מה עכשיו..." אמרתי לעצמי.
הקול הגבוה, רצף המילים וההתלהבות העידו על מצב רוחה העליז כשאמרה לי: "אסתי, את לא מאמינה!!! קבלתי עכשיו חופשה כי תרמתי דם !      ביוזמתי, את שומעת ??? "
חייכתי לעצמי וחשבתי: היא בטח כבר בודקת איזה חיסונים היא צריכה לקבל כדי לטוס לחו"ל..."

כל מה שאפשרי לעולם - אפשרי עבורכם !
עם מעט דמיון והנחיה בגישת  NLP, תרגישו כמו רונה, על גג העולם !

***

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה